« نوکیا 2.3؛ قیمت های مناسب اما با قلب کوچکانواع شیرآلات بهداشتی »

ازدحام جمعیت چیست و عواقب آن چیست؟

ازدحام جمعیت چیست و عواقب آن چیست؟

  شنبه 28 تیر 1399 18:52, توسط نرگس   , 897 کلمات  
موضوعات: articles

هر کشوری قوانینی را برای زیباسازی فضای شهری خود که مردم و مسئولان باید از آن استفاده کنند ، وضع کرده است. با این وجود ، هنگام بحث در مورد ازدحام بیش از حد ، نه تنها در مورد زیبایی ، بلکه به مسئله صلح ، راحتی ، سهولت در حرکت و امنیت مردم نیز می پردازیم ، بنابراین طبق قوانین ، شهرداری ها موظفند نظارت بر ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات احتمالی آگاهانه را انجام دهند. دستگیری خودیها و برخورد قانونی با متخلفین.

بسیاری از افراد به دلیل عدم توجه به این موضوع ، ممکن است در هنگام ساختن یا خرید ملک مورد سوء استفاده از ذینفعان قرار بگیرند ، بنابراین شناخت و اجرای این قوانین بسیار مهم است و خواندن این مقاله برای افرادی که قصد این کار را دارند ، در صورت سازنده بودن یا مایل به خرید ملک بسیار توصیه می شود.

اگر به جستجوی معنای ازدحام در اینترنت جستجو کرده اید ، ممکن است سایت هایی را مشاهده کرده باشید که همگی یک مقاله محبوب را با اندکی تغییر در آن به اشتراک بگذارند ، و شاید شما نتوانسته اید پاسخ تمام سؤالات خود را پیدا کنید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا آنچه را که در رابطه با ازدحام بیش از حد و ازدحام بیش از حد مورد نیاز است به یک زبان بسیار ساده بفهمید تا درگیر مشکلاتی که ایجاد می کنید نباشید و ناخواسته کشف نشوید. به آخر ما بپیوندید


چگالی اضافی به چه معنی است؟

شاید هنگام عبور از کوچه ها و محلات ، تفاوت بین هر محله و سایر محلات را احساس کرده باشید ، گاهی اوقات مسیر شلوغ و باریک وقت شما را می گرفت ، یا هنگام عبور از محله ها با کوچه های گسترده و باز احساس سرگرمی و تمایل می کرد. امیدوارم در این محله زندگی کنید. آنچه من دیدم و احساس کردم ساده ترین معنی پریشانی بود. تراکم به معنی تعداد افراد یا ساختمان های موجود در یک منطقه خاص و میزان فضایی است که هر کدام اشغال می کنند.

مطابق توضیحات ارائه شده تصور کنید قانونی وجود ندارد و هرکسی همانطور که دوست دارد اموال خود را می سازد و چیزی جز ازدحام جمع نمی کند. می توان حدس زد که چه اتفاقی می افتد و خانه ها به جای یکی به چندین داستان تبدیل می شوند و هیچ کس به این نکته توجه نمی کند که آیا این محله یا کوچه ظرفیت و ظرفیت این تعداد را دارد یا نه؟ تصور کنید که هر خانه ماشین دارد ، آیا فضای کافی برای پارک کردن بسیاری از اتومبیل ها وجود دارد؟

نه تنها آموزش مناسب بلکه توجه و فداکاری نیز لازم است. اگر خانه خود را بدون حیاط بسازید و تمام زمین خود را برای اتاق ها و سالن های پذیرش اختصاص دهید یا سایر اتاق ها را در پارکینگ و پارکینگ خانه احداث کنید ، باعث پر ازدحام خواهد شد. مطمئناً زندگی در چنین ساختمانهایی برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود و نگران کننده است که تعداد زیادی از مردم در یک منطقه کوچک زندگی می کنند. در زیر ، راه حل های پیشنهادی برای رفع این مشکلات را مرور خواهیم کرد.


شاخص ها برای جلوگیری از ازدحام جمعیت تنظیم شده بودند

برای جلوگیری از بروز مشکلات فوق ، قانون گذاران برای جلوگیری از بروز مشکلات ، قوانینی و شاخص هایی را تصویب کرده اند و مردم برای جلوگیری از ایجاد ازدحام بیش از حد ، باید مطابق قوانین اعمال شده عمل کنند. در ادامه می خواهیم آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ، تعدادی از شاخص ها در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند راحت تر ساختمان سازی کنند. شما نمی توانید یک ساختمان را در کل منطقه زمینی که ساخته اید بنا کنید و باید طبق سیگنال در نظر گرفته شده آنرا انجام دهید. معمولاً این شاخص 60٪ زمین است و شما باید این مقدار را با توجه به مساحت زمین خود محاسبه کرده و سپس به سمت ساخت و ساز بروید.

علاوه بر شاخص سطح اشغال ، یک شاخص دیگر از ارتفاع ساختمان نیز وجود دارد که معمولاً تعداد طبقات ساختمان و تراکم ساختمان را تعیین می کند. همچنین تعداد طبقات باید به گونه ای مرتب شود که ساختمانها در کنار یکدیگر نمای زیبایی داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق ، تعداد ساختمانهای موجود در هر سطح از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد ساختمانهای مسکونی ، تجاری یا اداری که در منطقه خود ساخته می شوند ، مجموعه ای از قوانین و مقررات خاص است ، به عنوان مثال انباشت تعداد زیادی از مراکز تجاری ، صرف نظر از جمعیت ، می تواند به ضرر صاحبان آنها باشد. چیدمان ساختمانها نیز تأثیر عمده ای بر زیبایی شهر دارد. اکنون شما به خوبی می فهمید که چگونه از ازدحام جمعیت جلوگیری می کنید و چرا باید با مجرمین برخورد قانونی شود.


شاخص های چگالی بیش از حد

برخی از دارندگان ساختمان برای ایجاد سود بیشتر و اجاره املاک خود در بسیاری از خانواده ها ، به عنوان مثال با اضافه کردن کف یا کف به خواص آنها یا تغییر پارکینگ به یک اتاق زندگی ، تغییراتی در خواص خود ایجاد می کنند. آنها به اجاره آن می روند و درآمد بیشتری کسب می کنند. بعضی اوقات مردم پلاک های خود را به مغازه تبدیل می کنند یا آپارتمان های خود را به دفاتر و مراکز تبدیل می کنند. انجام هر یک از موارد فوق باعث رضایت ساکنان این منطقه و محله نخواهد شد و باعث ازدحام جمعیت خواهد شد.

از سال 2003 به بعد ، فروش مازاد و ازدحام جمعیت با تصویب پیش نویس قوانین ممنوع اعلام شد.


فرم در حال بارگذاری ...

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

جستجو