« نکات مهم در طراحی و پیاده سازی استخرطراحی داخلی سرویس بهداشتی برای یک آپارتمان شیک! »

یک پارچه سازی سیستم های تهویه مطبوع

یک پارچه سازی سیستم های تهویه مطبوع

  شنبه 22 تیر 1398 11:16, توسط نرگس   , 825 کلمات  
موضوعات: articles

پوشیدگی یا این که بی حفاظی : لوله , شبکه و مجاری انتقال منابع ضروری پیرامون ساختمان اکثر وقت ها در فضای محصور مخفی شده و جز پیمانکاران و تعمیرکاران کسی آن‌ها‌را نمی بیند .

مزایای پوشیدگی دربرگیرنده کاهش پخش داد و فریاد , سطح های پیچیده کمتر نیاز به نظافت کردن , حفظ کمتر در ساختمان  و در اختیار گرفتن بخش اعظم بر ظواهر سقف داخلی و سطح های دیوار .

بی حفاظی کانال های توزیع یک مبداء مطمئن و بدون واسطه دقت بصری است . بی حفاظی در راهروها و خدمات و پوشیدگی در دفترها یک شیوه گزینه به کار گیری در اکثری از ساختمان های اداری است . بی حفاظی غالبا مشوق انعطاف پذیری است . تغییرات به راحتی انجام می شود .

 

ترکیب یا این که جداسازی مکانیکی ساختاری :

شباهت های دو سیستم پشتیبانی - ساختار و در اختیار گرفتن زیست محیطی طراحان را از وقتی هنگامی که سیستم های مکانیکی به حجم قابل توجهی برای توزیع نیاز داشتند , مجذوب ساخت . با ارتقاء پیچیدگی و مقدار سیستم توزیع مکانیکی با ترقی های فناورانه ( به طور معمول هوای بیشتری برای سرد کردن یک مکان واجب است تا گرم کردن آن ) , ارتقاء استحکام مصالح میزان اجزای سیستم را کاهش میدهد .

یک سیستم در درحال حاضر رویش بود در حالی که دیگری در حالا زوال است . براین اساس , یک آن‌گاه ستون اثبات دربرگیرنده بنا در مبنا و مجرای هوا در صدر قابلیت و امکان پذیر شد . همت این دو سیستم به صورت گسترده ای گوناگون است . در مقایسه با سیستم های توزیع هوا , آب و برق , سیستم بنا استاتیکی است , گرانش هیچ وقت متوقف نمیشود .

براین اساس , هرچند بسته بندی موادتشکیل دهنده توزیع مکانیکی در یک پاکت ساختاری احتمال دارد , ولی بها بلند زمان شک و تردید برانگیزی با دقت به محدوده قدمت متعدد و خصوصیت های این سیستم ها داراست . احتمال تغییر و تحول آتی نشان می‌دهد که سیستم مکانیکی به سهولت در اختیار است و مجموعاَ در موادسازنده ساختاری تعبیه نشده است .

 

سیستم توزیع هوای سقفی
مورد استقرار درخت توزیع : این مورد ها در صورت خلاصه شده‌است . تصمیم استقرار عمودی کلیدی است به این دلیل‌که بر تخصیص فضای کف , انعطاف پذیری جانمایی فضایی و دردست بودن فضای قابل به کارگیری ( یا این که قابل اجاره ) طبقه تاثیر دارااست . تصمیم استقرار افقی بر طول سقف اثر داراست - مسائل خاصی در پباده سازی نور روز و بعضی اوقات یک فاکتور فراوان اصلی در اعمال محدودیت طول و حداکثر فضای طبقه قابل استعمال است . توزیع عمودی و افقی در کناره های یک ساختمان تاثیر چشمگیری بر ظواهر ساختمان دارااست .

دیگهای بخار مرکزی , چیلرها و اتاق حرفه متعارف بودند . براین اساس , درخت حجیم توزیع هوا ظواهر شد . در همان روزگار , دیوار شیشه ای و ظواهر صاف و دو بعدی آن مد روز شد . فضای سبز توزیع هوا در نمای بصری به حدی متداخل بودند که به هسته کشیده شد و در آن نیازهای سرمایشی نسبتا استوار است .

 

آیتم استقرار درخت توزیع : عمودی و افقی
با این وجود , محفظه شیشه ای نخ نما متحمل توشه گرمایش و سرمایش متعددی می شود . وصال بدین بخش ها از طبیعت توزیع عمودی در هسته به حفره بزرگتر بالای سقف کاذب نیاز داراست . این شرایط سقف دفترها را به مراد مقرون بصرفه نگه داشتن مسافت طبقه به طبقه محدود به وجود می آورد . سود بخشها بزرگ دفتر کار است که به حیث بصری کسل کننده , سقف ذیل و بدون‌نور است .

فرایند مخالف مشتمل بر هواسازی غیر متمرکز با اتاق کوچک رشته در هر طبقه است . طبیعت توزیع هوای عمودی در هم اکنون کاهش می‌باشند و طبیعت افقی همگانی ترند . در عین درحال حاضر , فروغ و روشنایی روز سقف محل کار را فراتر می‌برد که یک حق تقدم برای نوروفروغ غیر بی واسطه و سازش با امکانات مانیتور دیجیتال است . سرمایش شب با استعمال از جرم حرارتی مشوق بی حفاظی بنا بتن است و برای سیستم تهویه تامین هوای طبقه مناسب است .

توزیع عمودی یکدست با بنا تجهیزات جذابی تولید می نماید که در آن ایده یک دست سازی بنا و HVAC مطلوب است . طبیعت HVAC مختلف پنهان است ( به جهت وجود یک سری ستون تلفیق شده با طبیعت ) ; براین اساس , شاخه های افقی کوچک اند . این شاخه ها اکثر زمان ها به یک تنه عمودی عضویت در به عبارتی محل پیوسته که در آن اتصالات حیاتی ستون به تیر تولید می‌شوند . تداخل اتصالات شایع است و تصحیح آن پرهزینه است .

قرار تصاحب کردن حیطه خدمت بالای راهروها ناهمخوانی در میان این فضاها و نواحی منظم اداره ها سقف فراتر را ارتقاء می‌دهد . توزیع افقی بنا گه گاه تعیین می شود , بخصوص تیرهای U صورت یا این که تیر باکس ای شبکه های فراهم را برای توزیع HVAC مهیا ایجاد میکند . شکافت اعضای بنا افقی با اجرای پیوسته می بایست هماهنگ شود . توزیع افقی در کناره ها با ادوات سایه زنی و قفسه نوری یکدست می شود .

عنصر تاق ضربی با نوار پنجره تباین داراست . توزیع افقی کلاً لایه های پایین طبقه ( یا این که بالای سقف ) اکثر زمان ها مورد به کار گیری قرار گرفته که به صورت فزاینده ای در سیستم های توزیع هوای ذیل طبقه به هم پیوسته است .


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو