« یک پارچه سازی سیستم های تهویه مطبوع

طراحی داخلی سرویس بهداشتی برای یک آپارتمان شیک!

طراحی داخلی سرویس بهداشتی برای یک آپارتمان شیک!

  شنبه 15 تیر 1398 12:13, توسط نرگس   , 706 کلمات  
موضوعات: articles

سرویس بهداشتی یکی از فضاهای مهم در هر خانه به شمار می رود. با اینکه این فضا خیلی کوچک است و افراد در طول روز مدت زمان کمی را در آن سپری می کنند، ولی نمی توان از اهمیت دکوراسیون آن غافل شد.

 

یک طراحی خوب برای سرویس بهداشتی کمک به آرامش افراد می کند و با گذشت زمان تاثیر مثبت و خوبی بر روحیه و جسم آنها می گذارد. در ادامه نکات مهمی را با شما در میان میگذارم که می توانند در رسیدن به یک سرویس بهداشتی لوکس و زیبا یاری تان کند.


وان را حذف کنید
بله درست متوجه شده اید؛ زمانی که فضای کافی ندارید، استفاده از وان، بیشتر از اینکه یک آپشن به حساب بیاید یک عیب بشمار می رود. وان علاوه بر اینکه موجب هدر رفت بی رویه آب ساختمان می شود، فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از وان در هر شرایطی را دارید، توصیه می کنم کوچکترین اندازه آن را انتخاب کنید و یا از وان هایی که در کنج قرار می گیرند، استفاده کنید.


از عناصر مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید
همه ما می دانیم استفاده از لوازمی که در برابر رطوبت و آب مقاوم نباشند، در سرویس های بهداشتی غیر مجاز هستند و در صورت استفاده از آنها باید متحمل هزینه و دردسر های بعدی برای تعویض و نگهداری آنها باشیم. با این حال، برخی از ما در هنگام خرید لوازم برای سرویس بهداشتی، این نکات را پشت گوش می اندازیم و فقط به صرف اینکه یم عنصر زیبا است، آن را خریداری می کنیم.

عناصر چوبی یکی از لوازم هایی هستند که با وجود زیبایی، متاسفانه برای سرویس های بهداشتی مناسب نیستند. استفاده از روشویی چوبی، درب چوبی، شلف و طبقات چوبی گزینه های خوبی برای این قسمت از خانه به شمار نمی روند. هر چقدر هم که فضای سرویس بهداشتی شما وسیع باشد!


گرمادهی از کف و دیوارها
در سرویس بهداشتی به دلیل استفاده از لوازم چینی و سنگی و همچنین تهویه مداوم، با فضایی سرد مواجه هستیم. شاید برای قسمت توالت این فضا مطلوب باشد ولی اگر سرویس بهداشتی شما شامل توالت و حمام می شود، باید دارای محیطی با دمای مطلوب و گرم باشد تا در هنگام دوش گرفتن احساس خوشایندی داشته باشید و در فصول سرد هم، سرما نخورید.

بهترین گزینه استفاده از سیستم های گرمایشی از کف و دیوارها است. در نظر داشته باشید اگر در حال ساخت سرویس بهداشتی هستید، باید این سیستم ها را قبل از مراحل نازک کاری ساختمان اجرا کنید.


به آبگرمکن توجه ویژه ای داشته باشید!
آبگرمکن یکی از عناصر اصلی در سرویس های بهداشتی است. درست است که شما به صورت فیزیکی حضور آن را در این فضا احساس نمی کنید ولی نباید از تاثیر آن غافل شوید. اینکه در هنگام دوش گرفتن آب مدام در حال نوسان باشد، آرامش تان دگرگون می شود. در نتیجه باید از آبگرمکنی استفاده کنید که علاوه بر دارا بودن بر چسب انرژی، از کارایی بالایی هم برخوردار باشد.

سیفون ها ار دست کم نگیرید!
یک سیفون خوب علاوه بر مصرف بهینه آب، می توانند کارایی بالا در تخلیه و تهویه مطلوب داشته باشد. چنانچه از سیفون غیر استاندارد استفاده کنید، مجبور می شوید به جای یکبار زدن آن بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، از چندین مرتبه برای تخلیه آب استفاده کنید. در نتیجه در هنگام خرید سیفون چه برای توالت ایرانی و چه برای توالت فرنگی نهایت دقت را داشته باشید.


نقطه کانونی در سرویس بهداشتی!
شاید در نگاه اول ایجاد یک نقطه کانونی در سرویس بهداشتی جالب به نظر نرسد ولی اگر قصد دارید فضای سرویس را به محیطی لوکس و شاهانه مبدل کنید باید یک نقطه تاکید برای آن بسازید تا هر چشمی در نگاه اول به آن خیره شود. روشویی و اکسسوری های مجاور آن، یک نقطه کانونی زیبا برای چشم نوازی هر بیننده ای است. پس در انتخاب یک روشویی خوش رنگ و لعاب کوشا باشید.

تعبیه یک پنجره مناسب
وجود پنجره در سرویس بهداشتی علاوه بر تهویه مطلوب، محیط را از رشد و نمو میکروب عاری می کند. همچنین حضور نور طبیعی، باعث دلباز تر شدن فضا و ایجاد احساس طراوت در افراد را به همراه دارد. در نتیجه از هر چه در توان دارید استفاده کنید تا بتوانید راهی برای ورود نور طبیعی به محیط باز کنید!

 


فرم در حال بارگذاری ...

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

جستجو