« ایمنی و بهداشت مصالح و فرآورده‌های ساختمانینکات مهم در طراحی و پیاده سازی استخر »

نکاتی راجع به لوله کشی فاضلاب

نکاتی راجع به لوله کشی فاضلاب

  شنبه 5 مرداد 1398 11:56, توسط نرگس   , 631 کلمات  
موضوعات: articles

نکاتی راجع به لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب یکی موضوعات حیاتی در تاسیسات هر ساختمان به شمار می‌آید . لوله کشی فاضلاب ساختمان بایستی به وسیله نیرو های کارشناس و با رعایت اصول و مقررات لوله کشی صورت بپذیرد تا دیگر نیازی به تعمیرات لوله کشی نباشد .


انگیزه از لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب به خواسته دفع فاضلاب و پسماندهای خانگی و صنعتی انجام میگیرد . اگر‌چه لوله کشی ساختمان ممکن است به ظاهر یک کار معمولی و پیش پا افتاده به حیث رسد ولی در‌حالتی که بر پایه ی اصول و ضوابط درست انجام نگیرد , شاید علاوه بر خسارات مالی سبب دغدغه هم بشود .

برای اجرای اصولی و درست لوله کشی فاضلاب قوائد و شرایطی رقم خورده گردیده اند که به کار بردن این مقررات مزایای زیادی دارااست . در تهیه و تنظیم وسایل و ابزار های اول صرفه جویی مالی می شود , از خطا کاری و مجدد کاری پرهیز می شود , اثاثیه لوله کشی و امکانات بهداشتی استاندارد میگردند .

 


لوله بازکنی فاضلاب

یکی‌از بدترین اتفاقاتی که احتمال دارد برای یک خانم در آشپزخانه بیوفتد , گرفتگی فاضلاب است که گشودن آن کاری دشوار است . با راهکاری که به شما ارائه میدهیم بسیار راحت می‌توانید این کار را انجام دهید .

بازکردن شترگلو یا این که به عبارتی سینک تحت کاسه شویی , بی آلایش ترین منش برای مفتوح کردن مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی است و برای رفع گرفتگی چاهک کف آشپزخانه , شایسته ترین منش به کار گیری از لوله بازکن خانگی است .

البته در شرایطی که این راه ها پاسخگو فقدان بایستی از محلول های شیمیایی لوله بازکن به کار گیری نمایید . این محلول ها دارنده ترکیبات اسیدی جامد یا این که مایع می‌باشند و با حل کردن مواد زائد گرفتگی ها را رفع می نمایند .

در حالتی‌که این شیوه ها پاسخ ندادند ممکن است گرفتگی چاه فاضلاب به دلیل گیر کردن یک جسم مشقت بار در مجرای فاضلاب است که در‌این‌حالت‌ بایستی از طریق فنر پرتاب کردن استعمال نمائید .

 

اصول لوله کشی فاضلاب
نباید وزن متعددی به لوله ها وارد شود این مورد را هنگام لوله کشی در لحاظ داشته باشید .
باکمک یک مهندس مطلع , شایسته ترین مسیر را برای لوله کشی فاضلاب تعیین فرمائید تا از پارگی آنان پرهیز شود .
می توان با جایگذاری کردن جسمی نظیر مقوا در پایین لوله ها , مقاومت آنان‌را ارتقاء اعطا کرد .
فاضلاب های توالت در ساختمان های یکسری طبقه , می بایست از فضاهای مسکونی طبقات تحت عبور نمایند .
هر ساختمان می بایست دارنده لوله کشی فاضلاب مختص خودش باشد و نباید لوله کشی فاضلاب از ساختمان های همسایه عبور نماید .
برای تولید هماهنگی رانش و مکش هوا در حین تخلیه فاضلاب , سیستم لوله کشی فاضلاب می بایست امکان در دست گرفتن تراز فشار درون کانال را دارا باشد .
سیستم لوله کشی فاضلاب شهری بایستی آب بند و هوا بند باشد تا از منتشر شدن بوی بد و سرایت آلودگی های محفظه به درون محیط , پرهیز نماید .
به کارگیری از مخزن رسوب گیر مطلوب منجر دوری از رسوب گذاری مواد در لوله ها می شود .
سرعت تخلیه لوله کشی فاضلاب خانگی با فشار مضاعف یا این که کم ایراد زا است .


تشخیص نشتی لوله با دستگاه
دستگاه نشت یابی لوله فارغ از نیاز به تخریب محل و در کوتاه ترین دوره ممکن , محل ظریف پارگی لوله را تشخیص می‌دهد . با اعتنا به مخارج گزاف نوسازی محل پارگی لوله , این دستگاه صرفه جویی دوچندان قابل قبولی است . این دستگاه مبتنی بر امواج کار می نماید و به امداد گیرنده حساسی که داراست , کوچک ترین پارگی ها را شناسایی می نماید .

 

هواکش
جابجایی و تهویه هوا یک از اهمیت بالایی شامل است و از قبل تا کنون قضیه دقت بشر ها قرار گرفته است . امروزه با ترقی دانش و تکنولوژی سیستم ها تهویه توانا جایگزین راه های کهن خیس شده و در دسته های متفاوت وارد بازار گردیده اند . نظیر هواکش خانگی , هواکش صنعتی , هواکش تاسیساتی و غیره .


فرم در حال بارگذاری ...

مرداد 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

جستجو

 
مداحی های محرم