« تعمیر تلویزیوننکاتی راجع به لوله کشی فاضلاب »

ایمنی و بهداشت مصالح و فرآورده‌های ساختمانی

ایمنی و بهداشت مصالح و فرآورده‌های ساختمانی

  شنبه 12 مرداد 1398 11:58, توسط نرگس   , 591 کلمات  
موضوعات: articles

شاید یکی‌از جنبه‌هایی که اکثر زمان ها در پباده سازی یک بنا نادیده گرفته می‌گردد و یا این که کمتر زمینه دقت قرار میگیرد گزینش و مصالح و فرآورده‌های ساختمانی است .

اهمیت گزینش فرآورده‌های ساختمانی مطلوب مضاعف بالاست و این فرمان نقش مهمی در توفیق یا این که ناکامی یک سازه ایفا میکند .

چه بسا به کار گیری از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد , در ارزش منزل هم تاثیر به‌سزایی داراست و احتمال دارد هر مورد از ما دست کم یک توشه در حین خرید منزل یا این که رهن و اجاره آن در رابطه رابطه کیفیت مصالح تسکین دهنده خویش با ارزش آن اطلاعاتی شنیده‌ایم .

در مرزو بوم ما برای ساختمان سازی , ضوابط و قوانین ملی حاکم بر جنبه‌های فنی و مهندسی ساختمان به وسیله وزارت روش و شهرسازی اوضاع و احوال شده و پیروی از این ضوابط برای همه فعالان میدان ساختمان سازی واجب است .

اگر چه که‌این قوانین در دسته‌بندی‌های گوناگونی همچون استانداردهای توصیف شده برای هر ماده , ویژگی‌ها و ویژگی ها فنی , سازش آن در سازه و دسته بسته‌بندی و محافظت آن بیان شده شده‌است , ولی ما درین نوشته ی علمی از خبر نامه کیلید به بخش ایمنی مصالح و بهداشت و ملاحظات زیست محیطی بعضی از فرآورده‌های ساختمانی آیتم به کار گیری در ایجاد یک سازه پرداخته‌ایم :

تعدادی موضوع از فرآورده‌های ساختمانی
به صورت کلی برای تولید یک بنا بایستی از استاندارد بودن ویژگی ها فنی فرآورده‌های ساختمانی اطمینان نتایج کرد و از موادی استعمال شود که تاییدیه کیفیت داشته باشند .

سیمان هیدرولیکی
این مدل از سیمان , مضاعف چسبنده بوده و در ادغام با آب یا این که مجاورت آن به شدت طاقت فرسا می‌گردد . به این ترتیب توصیف , سیمان هیدرولیکی ضد آب بوده و در بازخورد با آب از میان نمی‌رود .


موردها ایمنی مصالح و ملاحظات زیست محیطی سیمان هیدرولیکی

در مخلوط این مدل از سیمان میزان مقداری آهک زنده و دیگر اکسید‌های قلیایی موجود هست , به همین علت بازخورد آن به پوست و دیده , آسیب‌زا خواهد بود و گرد و غبار آن در هوا جانور پیدایش مشکل ها تنفسی می‌گردد . از این رو بایستی از پراکنده‌شدن سیمان در هوا پرهیز شود .


در حین به کارگیری از سیمان , اشخاص واجب است تا از دستکش , عینک , ماسک و خرقه آستین بلند به کارگیری نمایند تا از بازخورد آن با قسمت‌های متعدد شکل و تن خودداری شود .


در حالتی‌که سیمان با پوست مرطوب یا این که دیده تماس پیدا نماید , می بایست در حین سریع‌ترین عصر ممکن محل تماس با اندازه متعددی آب پاک شسته شود . پیشنهاد میگردد در شکل بازخورد طولانی بازه زمانی سیمان با پوست , پس از آنکه محل با آب شست‌وشو داده شد , از محلول رقیق سرکه هم برای شستن پوست مصرف شود .

گچ و فرآورده‌های آن
گچ ساختمانی از مواد چسباننده ساختمانی است که در حالتی که خالص باشد , رنگ آن سپید است . در صورتی‌که سنگ گچ در دمای زیر و وضعیت آزمایشگاهی پخته شود , گچ ساختمانی به دست میاید .

مورد ها ایمنی مصالح و ملاحظات زیست محیطی گچ ساختمانی
در سازه‌هایی که در مصالح آن از گچ ساختمانی استعمال می‌گردد هم استعمال کارگران از کفش , پوتین حفاظتی , دستکش , ماسک و خرقه ایمنی الزامی است . همینطور در حین بارگیری گچ ساختمانی می بایست غایت اعتنا را به کار پیروزی تا پاکت‌ها پاره نشده و گرد و غبار تولید نشود .

 

سازش گچ ساختمانی با مصالح دیگر
فرآورده‌های گچ ساختمانی به خصوص در بخش ها مرطوب در‌صورتی‌که در جوار فولاد قرار بگیرد , بایستی با رنگ‌های ضدزنگ پوشانده شود .
گچ ساختمانی و فرآورده‌های آن در بخشها مربوط , نظیر شهرهای شمالی مملکت نباید تا در جوار بتن یا این که فرآورده‌های سیمانی به شکل بدون واسطه قرار بگیرد .


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو