« مهم‌ترین خدمات مربوط به لوله بازکنی در شرق تهرانتروتمیز كردن كمد لباس و دل کندن از لباس‌های بیش تر »

انواع سیستم ذخیره سازی دوربین مدار بسته

انواع سیستم ذخیره سازی دوربین مدار بسته

  شنبه 4 آبان 1398 13:26, توسط نرگس   , 1290 کلمات  
موضوعات: articles

کاربرد دوربین مدار بسته در ساختمان ها ، ادارات و مراکز تجاری امری ضروری است. دوربین مدار بسته در واقع به عنوان امنیت برای محافظت از کسب و کار شما طراحی شده است.

سیستم حافظه دوربین مدار بسته به دو دسته زیر تقسیم می شود:

DVR : به قسمت ضبط ویدیوی مرکزی برای سیستم دوربین های مداربسته گفته می شود ، این قسمت برای کاربر دارای یک حساب کاربری و همچنین رمز عبور است تا فقط کاربر مورد نظر حق استفاده از سیستم را داشته باشد، همچنین می توان آن را طوری نصب کرد که حساس به حرکت و صدا نیز باشد و شما را با دادن یک پیام به ایمیل یا تلفن همراه آگاه کند.
NVR : این دستگاه نیز مانند DVR قابلیت ضبط ویدیویی دارد ، با این تفاوت که می تواند با استفاده از کابل POE ، علاوه بر جا به جایی اطلاعات بین دوربین و دستگاه ، تامین کننده تغذیه برای دوربین ها هم باشد ، یعنی نیازی به سیم کشی برق ندارد ، همچنین می تواند دوربین های مختلفی را پشتیبانی کند.
اکثر دوربین های شبکه DVR یا NVR از آپلود تصاویر و کلیپ های ویدیویی به سرور مرکزی برای ذخیره سازی خارج از سرویس پشتیبانی می کنند.

دوربين مدار بسته بولت براي محافظت از مکان هاي امنيتي مانند بانک
کاربرد دوربین مدار بسته در مکان های امنیتی
کاربرد دوربین مدار بسته
انتخاب دوربین مدار بسته فاکتور بسیار مهمی در تامین امنیت ساختمان است. دوربین های مدار بسته با توجه به نیاز مشتری کاربرد های مختلفی دارند. انواع دوربین های مدار بسته بر اساس کاربرد انواع آن ها به شرح زیر است:

دوربین دید در شب
دوربین LPR / ANPR
دوربین سقفی ، گنبدی یا دام
دوربین وایرلس ( شبکه )
دوربین حرارتی
دوربین بولت یا مستطیلی
در ادامه کاربرد انواع دوربین مدار بسته توضیح داده می شود.


دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین دید در شب قادر به کار در محیط هایی با نور کم و ضعیف است که از سنسور های مادون قرمز استفاده می کند. این نوع دوربین با استفاده از تراشه های تصویر برداری فوق العاده حساس ، تصاویری با وضوح بالا در تاریکی ضبط می کند ، به همین علت ، بیشترین کابرد دوربین مدار بسته دید در شب جهت برنامه های نظارت بیرونی است. همچنین این دوربین در شرایط بسیار کم نور ، تصاویر رنگی را نیز ضبط و برای ذخیره ارسال می کند. دوربین های دارای این قابلیت می توانند حتی در روز هم استفاده شوند.

دوربین دید در شب به سنسور اسکن CMOS مجهز شده است که به دستگاه اجازه می دهد تا تصاویر با کیفیت بالا ضبط کند و نیازی به منبع نور اضافی نداشته باشد. البته امروزه فناوری دید در شب بدون استفاده از سنسور مادون قرمز نیز ، در دوربین ها به کار گرفته می شود.

دوربين هاي مدار بسته شهري براي خدمت رساني به پليس
دوربين مدار بسته با زوم بالا
دوربین LPR / ANPR

این نوع دوربین برای خواندن و دخیره داده ها در سازمان ها ، هتل ها و پارکینگ ها برای صف های ثبت نام ، مدیریت رفت و آمد و پارک خودرو به دلیل وضوح بالا استفاده می شود. این دوربین ها برای تشخیص عددی در زمان ترافیک استفاده می شوند و یک نوع شمارشگر نیز محسوب می شوند. به طور مثال پلیس ترافیک برای عبور تعداد خودرو های عبوری از مناطق مشخص شده ، از دوربین مدار بسته LPR / ANPR استفاده می کند.

دوربین مدار بسته 360 درجه پانورما
دوربین مدار بسته سقفی


دوربین مدار بسته سقفی ( گنبدی یا دام )

دوربین گنبدی یکی از رایج ترین موارد برای نظارت و امنیت داخلی و خارجی است و به صورت زیر سقفی نصب می شود. این دوربین چون قابلیت دیدن تمام جهت ها را دارد ، پوشاندن آن و سرقت را بسیار مشکل می کند چرا که در دوربین های بولت ( مستطیلی ) این مشکل وجود دارد که لنز دوربین توسط افراد پوشانده شود. از مهمترین مزایای این نوع دوربین عبارتند از :

سهولت نصب
ویژگی ضد آب
محدوده پوشش وسیع در مقایسه با دوربین بولت
در دسترس نبودن لنز برای پوشاندن
عدم وجود نقطه کور
دوربین سفید رنگ تحت شبکه با قابلیت دید در شب
دوربین مدار بسته هوشمند وایرلس


دوربین مدار بسته وایرلس ( شبکه )

دوربین وایرلس تصاویر را از طریق اینترنت یا شبکه داخلی نت به اشتراک می گذارد. بنابراین تصاویر دوربین ضد سرقت وایرلس به راحتی می تواند با هر سروری که این قابلیت را داشته باشد ارتباط برقرار کند. برای ایجاد امنیت بیشتر ، تصاویر دوربین شبکه یا وایرلس به سرور های از قبل مشخص شده ارسال می شود. این دوربین ها هم برای منازل و هم برای مکان های تجاری مناسب هستند. مزایا دوربین وایرلس عبارتند از:

قابلیت دسترسی راحت به داده ها و تصاویر ضبط شده
کنترل از راه دور
عدم نیاز به کابل کشی ( دوربین مدار بسته بیسیم )
تعمیر و نگهداری کمتر
انتقال و جابجایی آسان
لحظه ضبط شده یک سرقت توسط دوربین
ثبت تصاویر توسط دوربین مدار بسته حرارتی


دوربین مدار بسته حرارتی

یکی از بهترین دوربین های نظارت 24 ساعته دوربین حرارتی است که در جاهایی مانند : فرودگاه ها ، بنادر ، ساختمان های تجاری ، سازمان های امنیتی و دفاتر خصوصی کاربرد دارند. کیفیت تصاویر بالا در هز زمان از شبانه روز از ویژگی های اصلی این نوع دوربین است. همچنین این دوربین دارای ال ای دی کوچک اطراف لنز برای کمک به ضبط تصویر های متحرک می باشد.

 

یکی از پرکاربرد ترین دوربین های مدار بسته ، دوربین بولت به صورت اشکال استوانه ای بلند می باشد که در فضای باز نصب و بهره برداری می شود. نقطه قوت این دوربین ها این است که می توانند برای مدتی طولانی مسافت های دور را مشاهده و ضبط کنند.

این دوربین ها در برابر گرد و غبار، خاک، و … توسط یک پوشش محافظ ، مراقبت می شوند و به راحتی می توانند با یک براکت از قبل نصب شده ، بر روی سطح مورد نظرقرار گیرند. وضوح تصویر بالا از ویژگی های مهم این نوع دوربین است و محدوده پوشش یک طرفه از معایب آن می باشد.


دوربین C-mount

این دوربین ها قابلیت جدا شدن لنز ها را به سادگی ، برای برنامه مورد نیاز کاربر دارند. این دوربین ها می توانند فاصله های بیش از چهارده متر ( 40 فوت ) را با استفاده از لنز های خاص پوشش دهند.

این دوربین ها قادرند تصاویر ضبط شده را بدون کم شدن کیفیت بزرگ نمایی کنند. این دوربین ها برای ضبط تصاویر یک اتاق مربعی شکل ، که در آن ها استفاده از تنها یک دوربین مد نظر است بسیار مناسب هستند.

 

این دوربین ها بر خلاف دوربین مدار بسته ثابت ، به شما اجازه ی دیدن سمت چپ و راست و همچنین بالا و پایین را می دهند و به همین دلیل به دوربین های چرخشی معروف هستند، همچنین لنز آن ها به شما قابلیت دیدن تصاویر از دور و نزدیک را می دهد، این دوربین ها معمولا در مکان هایی نصب می شوند که یک اپراتور آن ها را کنترل کند.

این دوربین ها در مراکز مهمی مانند بانک ها کاربرد دارند ، تصاویر مناسبی برای ضبط ورود و خروج افراد می گیرند و همچنین قابلیت زوم خوبی دارند، تا جایی که ویدیو ضبط شده توسط آن ها برای ارایه در دادگاه مناسب است.

 

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب
بسیار مهم است که مطمین باشید از بین انواع دوربین مدار بسته ( CCTV ) ، دوربین مناسب را انتخاب کرده اید یا نه، زیرا دوربین ها به تناسب نیاز و موقعیت جغرافیایی شما انتخاب می شوند. در بین انواع دوربین های مدار بسته ، دوربین جعبه ای ( استوانه مستطیلی ) می تواند به راحتی در دید قرار بگیرند و بازدارنده ی خوبی برای جلوگیری از سرقت باشد، اما دوربین گنبدی کوچکتر بوده و مناسب برای مکان های محرمانه و امنیتی است که نظارت کاملی از محوطه جلو خود به شما می دهد. عواملی که در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته مهم هستند عبارتند از :

کاربرد
لنز
سنسور
وضوح


نصب دوربین مدار بسته نیاز به پیشبینی هایی دارد ، مثلا اگر دوربین را در محوطه باز نصب کنید باید دوربین شما نسبت به باران و گرد و غبار و … محافظت شود، و یا اگر بخواهید در آشپزخانه نصب شود باید نسبت به بخار آب و یا بخار روغن مقاوم باشد.

 

https://buildingplus.ir/services/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو