« کولرها و روشهای حفظ از آن هاتعمیر تلویزیون »

باز‌بینی گونه های سپتیک تانک برای فاضلاب

باز‌بینی گونه های سپتیک تانک برای فاضلاب

  شنبه 26 مرداد 1398 11:56, توسط نرگس   , 771 کلمات  
موضوعات: articles

گونه های سپتیک تانک برای فاضلاب

یک کدام از ابزارهای کلیدی در تصفیه فاضلاب , سپتیک تانک است . سپتیک تانک را تصفیه منزل کوچک می‌نامند چون سپتیک تانک برای تصفیه فاضلاب تک واحده پباده سازی شده‌است و قادر است فاضلاب یک یا این که یک سری ساختمان را تصفیه نماید .


اگر چه روند تصفیه سپتیک تانکها با یکدیگر شبیه است لیکن هرمورد از سپتیک تانکها دارنده مزایا و معایبی میباشد . این مزایا و معایب از حیث هزینه تمام شده , سهولت نصب و افتتاح , استمرار , سرعت تولید , مرحله آب بندی و پایداری استاتیکی بدنه می‌باشند . تمام این مورد ها در تعیین سپتیک تانک حیاتی می باشند .


سپتیک تانک آجری

یک کدام از اشکال سپتیک تانک , سپتیک تانک آجری است که با مصالح ساختمانی ساخته می گردد . این سپتیک تانک غالبا با به کار گیری از خشت فشاری و ملات ماسه سیمان ساخته می شوند که در به نسبت عملکرد خوبی هم دارااست . ولی در بعضا موردها بجای خشت از بلوکهای سیمانی یا این که سنگ به کار گیری میشود .

در هر حال اصلی ترین نقص‌ و عیب این سپتیک تانک نفوذپذیری بالا و نشت دوچندان بسیار از دیواره و کف آن‌ها است که‌این نقص‌ با اصل و انگیزه به کارگیری از سپتیک تانک ناهمخوانی داراست . به علاوه به باعث عدم پایداری دیواره آن ها در قبال نشست و فشارهای جانبی , بعد از مدتی از ایجاد , ترکها و درزهای متعددی در کف و دیواره آن‌ها ساخت میشود که منجر نشت فاضلاب به خارج از مخزن سپتیک تانک شده و خاک حریم را آلوده و کثیف مینماید .

در بعضا موردها برای نادر کردن نشت فاضلاب از بدنه سپتیک تانک , از پوششهای قیری بر روی مخزن سپتیک تانک به کار گیری میکنند که‌این دارای اهمیت تاثیر خیر هم به دنبال دارااست . اگر‌چه این پوششها نشت از منافذ دیواره را کاهش میدهد ولی نمی‌تواند بازدارنده نشت فاضلاب از محل ترکها و درزها باشد . چون این پوششها به دیواره چسبیده بوده و ملازم با دیواره مبتلا سوراخ و درز می گردند . در واقع نقص‌ نشت فاضلاب از ساختار سپتیک تانک است .

 

مهم ترین مزایای سپتیک تانک پلی اتیلنی عبارتست از :

​کم وزن و سبک و سهولت در حمل و نصب
ایستادگی مضاعف بالا در قبال خوردگی و پوسیدگی ناشی از موقعیت اسیدی فاضلاب و وضعیت محیطی نا مناسب
عدم نیاز به عملیات ساختمانی در محل برای ایجاد سپتیک تانک
آب بندی بدون نقص سپتیک تانک و عدم نشر هیچ دسته آلودگی به بیرون از آن
سرعت ایجاد , نصب و فعال سازی بالا
جداره فراوان مقاوم در قبال فشارهای وارده از طرف خاک حریم سپتیک تانک
قابلیت و امکان دفن در زیرزمین با انگیزه انتقال ثقلی فاضلاب به سپتیک تانک و پرهیز از اشغال فضاهای اثرگذار
قابلیت جابجایی سپتیک تانک چه بسا یک‌سری سال بعد از نصب و فعال‌سازی اولیه

 

سپتیک تانک بتنی

جور دیگری از اشکال سپتیک تانک , سپتیک تانک بتنی است که کاربرد متعددی هم داراست . این سپتیک تانک از فرآورده بتن دارای اسلحه و با عیار 400 - 300 کیلوگرم بر مترمکعب ساخته می شوند . عیار کمتر بتن سبب ارتقا نفوذپذیری و قابلیت خوردگی آرماتورها و عیار فراتر از این محدوده منجر تولید سوراخ در هنگام سردشدن بتن میگردد که در‌این‌صورت منجر از میان رفتن سپتیک تانک میشود . در‌این مدل از سپتیک تانک مهم ترین نقص‌ مورد نفوذپذیری و نشت فاضلاب از بدنه و درزها است که با انگیزه به کارگیری از سپتیک تانک متضاد است .

 

با اعتنا به‌این زمینه در سرزمین ما سپتیک تانکهای پیش ساخته بتنی تا گنجایش 10 مترمکعب ساخته می گردند و در محل متبوع اجرا میگردد . سپتیک تانک پیش ساخته دارنده دست کم یک قطعه کف , بسته به گنجایش آنان دارنده یک یا این که تعدادی قطعه بدنه و یک قطعه سقف میباشند که بصورت منقطع به محل نصب حمل شده و آن‌گاه در محل بر روی یکدیگر قرار می گیرند و در سپتیک تانک نصب می شوند . درز فی مابین قطعات هم معمولاً با ملاتهای آب بند کننده لبریز میشود .


سپتیک تانک پلی‌اتیلنی

پایانی مدل از گونه های سپتیک تانک , سپتیک تانک پلی اتیلنی است . مزایای و برتریهای پلی اتیلن در سیستمهای گردآوری و تصفیه فاضلاب منجر شده‌است که روز به روز مصرف گونه های لوله و مخازن پلی اتیلنی در‌این بخش ارتقا یابد .

 

از دید بازه زمانی پروفیل بدنه سپتیک تانک , سپتیک تانک پلی اتیلنی به دو جور تک جداره و دوجداره قسمت بندی می شوند و هر مورد ویژگیهایی داراست . ضخامت دوران سپتیک تانک تک جداره حداکثر 12 میلیمتر است که به همین منظور ایستادگی جانبی آنان در قبال فشارهای جانبی مضاعف کمتر از مدل دو جداره است و در واقع ضعیفتر است .


یک گونه سپتیک تانک دیگری هم موجود هست . درمقابل سپتیک تانک پلی اتیلنی دوجداره دارنده ضخامت تا 100 میلیمتر میباشند که‌این ضخامت بالا در کنار هندسه مدت منجر ساخت یک ایستادگی جانبی بالایی در آن ها می گردد .

 

کلیدواژه ها: سپتیک تانک


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو