« راهنمای کامل سیم کشی خانه توسط خودتانباز‌بینی گونه های سپتیک تانک برای فاضلاب »

کولرها و روشهای حفظ از آن ها

کولرها و روشهای حفظ از آن ها

  یکشنبه 3 شهریور 1398 13:18, توسط نرگس   , 792 کلمات  
موضوعات: articles


استفاده از سیستم‌های سرمایشی در روزهای گرم سال اجتناب ناپذیر است . ولی همان‌طور که میدانید مثل هر سیستم و وسیله دیگری , حفظ سیستم‌ های سرمایشی برای ارتقاء ارتفاع قدمت آنها و بهره‌وری بیشتر , از اهمیت بالایی برخوردار‌است .

سیستم‌های سرمایشی اتاق

سیستم‌های سرمایشی که در اتاق‌ها مورد به کار گیری قرار میگیرند , به پنجره یا این که دیوارها نصب میگردند . البته در همگی آنان کمپرسور و یونیت فرنگی در بیرون از قرار میگیرند . این جور از سیستم‌های سرمایشی صرفا میتوانند یک اتاق را خنک نمایند , لذا برای خنک کردن کلیه اطراف , گهگاه به تعداد متعددی از این سیستم‌های سرمایشی نیاز خواهد شد .

 

محافظت سیستم‌ های سرمایشی

سیستم‌های سرمایشی زیاد پیچیده‌تر از سیستم‌های گرمایشی کار می‌نمایند . سیستم‌های گرمایشی از انرژی برای ایجاد گرما فایده میگیرند , این در حالی است که سیستم‌های سرمایشی از گرمای فضا برای ایجاد سوز و سرما به کارگیری میکنند . همه گیرترین سیستم تهویه مطبوع با به کارگیری از چرخه کمپرسور برای انتقال گرما از منزل شما به بیرون از خانه کار می نماید .

منزل خویش را تحت عنوان فریزر فکر کنید . در نصیب فرنگی یک کمپرسور موجود هست که دربردارنده ماده منحصر به فرد به اسم مبرد است . این ماده قادر است در جنبش خویش به جلو و یا این که عقب به مایع یا این که گاز تبدیل شود .

طی این تغییر تحول صورت , گرما محفظه را اخذ می نماید , در واقع از این ماده برای حمل گرما از محیطی به انتقال آن به محفظه دیگر به کارگیری میشود . آیا تمام کار سیستم‌های سرمایشی به‌این شکل است؟ مطلقا نه .

 

همیشه یادتان باشد از کسانی برای انجام خدمات مرتبط با سیتم های سرمایشی و گرمایشی ماندد تعمیرات کولرهای گازی - سرویس کولر گازی - تعمیرات برد کولر گازی - خدمات مراقبت و سرویس کولر آبی و یا حتی تعمیر انواع برند کولرهای آبی کمک بگیرید که حرفه ای باشند و بتوانند بعد از پایان کار خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه بدهند.

 

مینی اسپلیت‌ها داکتلس

این مدل سیستم‌ها برای فضاهای کوچکی که لوله کشی مطلوب برای سیستم‌های سرمایشی را ندارند , گزینه‌ای مطلوب می‌باشند . نظیر تهویه مطبوع عادی , مینی اسپلیت‌ها از یک کمپرسور – کندانسور بیرونی - و واحدهای در اختیار گرفتن هوای داخلی به کار گیری می کنند . هر واحد داخلی از روش مجرایی که دارنده خطوط برق و مبرد است , به یونیتی در فضای گشوده متصل میگردد .

مهمترین مزیت مینی اسپلیت داکتلس انعطاف پذیری آنها در خنک کردن اتاق‌ها یا این که بخش ها منقطع است . با سیستم‌های تهویه مطبوع جداازهم , مینی اسپلیت‌ها میتوانند دمای مطبوع هر محیط را ساخت کنند .

 

سیستم‌های تهویه هوا مرکزی و پمپ‌های حرارتی

سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی و پمپ‌های حرارتی برای خنک کردن کل منزل پباده سازی شده‌اند . در هر سیستم , یک واحد کمپرسور وسیع که در بیرون قراردارد , مراحل را سوق دهی میکند . یک کویل داخلی آکنده‌از مبرد با سیستم سرمایش هوا را خنک می کند که از روش مجاری در سراسر منزل توزیع می گردد .

پمپ‌های حرارتی نظیر دستگاه‌های تهویه مطبوع مرکزی می‌باشند , با این تفاوت که میتوانند چرخه را معکوس نموده و برای گرم کردن در ماه‌های زمستانی از آنها به کار گرفت . در واقعیت , سیستم‌های سرمایشی مرکزی معمولا از حرفه کوره برای توزیع هوا در مجاری به کار گیری می نماید . چیلرها و داکت اسپلیت را میتوانیم نوعی از این سیستم‌ها بنامیم .

برای محافظت سیستم‌ های سرمایشی مرکزی , می‌بایست فیلترهای دستگاه هر سه ماه یکبار شست‌و‌شو داده شود و اندازه مبرد باز‌بینی گردد . همینطور بایستی از جریان صحیح برق در کمپرسور اطمینان نتایج نمود , به دلیل آن که جریان نامتناسب قادر است باعث زخم وصال به کمپرسور شود .


کولرهای تبخیری

این کولرها که از آن ها نسبت به کولرهایی که تخت‌گاز مبرد کار می‌نمایند , کمتر به کارگیری میشود , البته در مناطقی با آب و هوای کم آب زیاد کاربرد دارا‌هستند . آن ها با کشیدن هوای جدید از خارج از روش لنت های مرطوب که هوا با اواپراتور کار می نمایند و بدین شکل به خنک کردن گوشه و کنار یاری میکنند و آن گاه هوای خنک در تمام فضای منزل , جریان پیدا می‌نماید .

یک خنک کننده تبخیری میتواند دمای هوا را تا ۳۰ رتبه کم کند . آن ها می‌توانند در زمان فصل تابستان ۷۵ % در هزینه کولر صرفه جویی نمایند چون صرفا مؤلفه مکانیکی که از برق به کار گیری مینماید , حرفه سیستم است . از سمت دیگر از آن‌جایی که‌این سیستم پیچیدگی کمتری داراست , خرید آنان اندک هزینه‌تر از سیستم‌های سرمایشی راءس خواهند بود .

این دسته سیستم رطوبت را مستقیما وارد محیط می‌نماید به همین جهت بخش ها کم آب سعی قابل قبولی خواهند داشت . از سمت دیگر , به کارگیری از این سیستم‌ها در آب و هوای مرطوب توصیه نمیشود به این دلیل که با ارتقا رطوبت محفظه میتواند به پرورش کپک و قارچ امداد کند . برای این‌که کولرهای تبخیری کار خویش را انجام دهند , می بایست میزان قابل قبولی نسبت به محیطی که خنک میکنند , داشته باشند . کولرهای آبی درین گونه قرار می گیرند .


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

جستجو